UNLP

Wij geven onze trainingen volgens de RIVM-richtlijnen. Je kunt er ook voor kiezen om virtueel aanwezig te zijn. Klik hier voor meer informatie

Online Mindfulness Training

  • Leer van mindfulness expert dr. Vincent van der Burg
  • Unieke combinatie van online en fysieke bijeenkomsten

Voel jij je regelmatig gestresst? Word je soms gek van al die gedachten en zorgen? Voel je je overweldigd door drukte, deadlines en onrust? 

Je bent niet de enige. Stress is nummer 1 oorzaak van mentale en fysieke klachten. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 1 op de 5 mensen niet werkt vanwege stress en burn-out. Daarnaast zijn er ruim 500.000 mensen die wel werken, maar regelmatig last hebben van angst, somberheid en onzekerheid.


Zeker in deze tijd van Corona speelt dit meer dan ooit. Dat blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door DirectResearch, in opdracht van zorgverzekering Zilveren Kruis. Van de 1059 ondervraagde ouders met thuiswonende kinderen ervaart meer dan de helft (55 procent) zorgen door het nieuwe virus. Hiervan ervaart 38 procent meer stress, merkt 28 procent dat ze een korter lontje hebben, en voelt 26 procent zich somber.  Het feit dat je continu op elkaars lip zit, kan voor velen zeer stressvol zijn. Ook de onzekerheid die Corona met zich meebrengt zorgt ervoor dat we een kort lontje krijgen en snel geïrriteerd, somber en gestresst. 

Wetenschappelijk onderzoek aan het menselijk brein, heeft aangetoond dat er na 30 dagen resultaten geboekt worden door van mindfulness een gewoonte te maken. De volgende resultaten kunnen geboekt worden door een paar minuten per dag bewust te worden van wat je doet, denkt en voelt:

Maar liefst 85% van de Nederlanders herkent zich in tenminste één van de volgende uitspraken: 

  • ​”Ik heb bijna dagelijks last van stress en druk.”
  • ​Ik heb niet het gevoel dat ik het maximale uit mijn leven haal.”
  • ​Ik zie beren op de weg en denk regelmatig in negatieve scenario’s.” 
  • ​”Ik heb vaak moeite met het nemen van beslissingen.”
  • “​Ik stel taken regelmatig uit, omdat ik er tegenop zie en ik niet weet waar ik moet beginnen.”
  • “Ik zou meer willen genieten van het leven.”

Waar wordt stress door veroorzaakt? 

Hoe kan het dat zoveel mensen last hebben van stress, druk en prestatiedrang? 

  • De samenleving waarin veel mensen worden overspoeld met informatie: 80% van jongeren geeft aan nog geen dag zonder mobiele telefoon en e-mail te kunnen. Voortdurend krijgen we informatie binnen via allerlei media zoals telefoon, televisie en internet. Hierdoor blijven de hersenen continu onder hoogspanning. Dit leidt onvermijdelijk tot klachten. Harvard Medical School toonde onlangs aan dat bij leven in een stressvolle omgeving zenuwbanen letterlijk afbreken als gevolg van de aanhoudende hoge mate van alertheid.
  • Er is toenemende druk om te presteren en alles goed te doen: We hebben veel ballen hoog te houden. Zorg voor kinderen, een carrière waarin we onszelf willen laten zien, sociale contacten die we moeten onderhouden, en ga zo maar door. We leggen de lat hoog, zijn perfectionistisch en voelen continu de druk om te presteren. 
  • Onzekerheid over verwachtingen en de toekomst: In deze onzekere tijden van Corona neemt de stress alleen maar toe. Onzekerheid over je baan, gezondheid en financiële situatie zorgt voor dagelijkse stress en zorgen. Maar ook onzekerheid op de werkvloer zorgt voor stress. Niet goed weten wat je leidinggevende van je verwacht, geen heldere bedrijfsdoelen hebben of zelf niet goed weten wat je wilt of kunt. Het zorgt allemaal voor onzekerheid en daarmee voor stress en zorgen.

Leef een stress-vrij leven. Zonder zorgen, volop genieten en met het maximale uit jezelf en het leven.

Vanuit het gemak van je eigen huis mindfulness leren

Mindfulness leren is nog nooit zo makkelijk geweest

Het maakt niet uit of je…:

  • Minder stress wilt ervaren  
  • Meer wilt genieten van het leven  
  • Als coach anderen wilt helpen hun maximale potentieel te bereiken  
  • Minder gevoelig wilt zijn voor het oordeel van anderen  
  • Meer zelfvertrouwen wilt ervaren  
  • Meer concentratie en focus wilt hebben  
  • Wilt leren om positief en in mogelijkheden te denken  
  • Meer creativiteit bij jezelf wilt losmaken
  • Meer leiderschap wilt tonen in je werk of privé  

Als exclusieve deelnemer aan de mindfulness training krijg je: 

  • 8 uitgebreide modules waarin je door Vincent van der Burg op een toegankelijke, diepgaande en inspirerende wijze alles krijgt geleerd over mindfulness. Kennis, inzichten en oefeningen die je direct kunt inzetten in het dagelijkse leven. 
  • ​Inspirerend en toegankelijk materiaal met daarin urenlange video’s, pdf’s, oefeningen en stappenplannen. Altijd praktisch, concreet en makkelijk toepasbaar.
     
  • ​Persoonlijke begeleiding van Vincent van der Burg, om jouw vragen aan te stellen, voortgang te bespreken, of persoonlijke obstakels voor te leggen. Maandelijks op de laatste woensdag of donderdag van de maand een speciale ZOOM-bijeenkomst   
  • ​4 fysieke Live dagen. Als deelnemer aan dit programma krijg je een uitnodiging om mee te doen aan 4 live dagen. Altijd vol inspiratie, humor, live demonstraties en praktische oefeningen. Je ontmoet hier ook andere deelnemers. Voor 2020 zijn de volgende dagen ingepland: [TBA] Uiteraard inclusief onze overheerlijke én befaamde lunch. 
  • ​Contact met andere deelnemers. Zo krijg je toegang tot de besloten NLP Facebook Groep en de persoonlijke Whatsapp groep. Hier kun je ervaringen delen, inspiratie opdoen en verbinding aangaan met andere UNLP-deelnemers.    
  • ​Bonusmateriaal, zoals extra webinars en video’s. Vrij toegankelijk en exclusief voor jou. 
  • ​Levenslange toegang tot het programma. Iedere keer als we in de toekomst nieuwe modules toevoegen dan krijg je die voor niets. Omdat persoonlijke groei nooit stopt en ook wij ons blijven ontwikkelen en professionaliseren.
  • ​Officieel certificaat. 
online mindfulness training

INHOUD VAN DE TRAINING

8 uitgebreide modules vol kennis, inzichten en oefeningen die je direct gaat inzetten in het dagelijkse leven. 

DE GOLVEN KUN JE NIET VERANDEREN.
JE KUNT WEL LEREN SURFEN.

WAT GA JE ONTVANGEN MET DIT PROGRAMMA?

In De Online Mindfulness Cursus Krijg Jij Geleerd Alles Wat Je Moet Weten Over Mindfulness – In Slechts 8 Weken In modules van 8 weken ontvang je urenlange inhoud in de vorm van inspirerende video’s, opdrachten en oefeningen. Aan het einde van de cursus heb jij mindfulness geleerd én is het onderdeel geworden van wie je bent en jouw dagelijkse leven. Wanneer je je aanmeldt voor de training, is dit wat je gaat leren:


Week 1: Introductie

In week 1 krijg je een praktische introductie.  Je leert de online leeromgeving kennen en je ontdekt wat je uit de cursus wilt halen. We gaan direct aan de slag met enkele praktische  mindfulness oefeningen om je te laten wennen aan mindfulness. Allemaal erop gericht dat je succesvol de 8 weken doorloopt en het maximale uit de cursus haalt.  En al in deze eerste week ga je de kracht van mindfulness ervaren.


Week 3: De Kracht van de Ademhaling

Je ademhaling is de verbinding tussen je lichaam enerzijds en je gemoedstoestand anderzijds. Keer op keer speelt je ademhaling, welke meditatieve traditie je ook bestudeert, inclusief mindfulness, een cruciale rol. Als je je ademhaling leert te gebruiken als instrument, dan kun je die altijd en overal -gemerkt en ongemerkt- inzetten om de toestand van kalmte, helderheid en gelukzaligheid te ervaren.


Week 5: Vergroten van je Emotionele Intelligentie

Het wordt alleen maar beter…In week 5 ga je mindfulness gebruiken om je emotionele intelligentie (EQ) te vergroten. Zeg maar de mate waarin je emotioneel vaardig bent. Je gaat mindfulness inzetten voor het vergroten van je zelfvertrouwen, zelfkennis, sociale vaardigheden en empathisch vermogen. Van bewustwording naar zelfvertrouwen. 


Week 7: Liefde voor Jezelf en Anderen

In deze week leer je zelfcompassie, zelfvertrouwen en liefde voor jezelf te ontwikkelen. Je leert om op een liefdevolle manier naar jezelf te reageren. Ook wanneer jij het moeilijk hebt, fouten maakt, het gevoel hebt dat je faalt of bepaalde (karakter)eigenschappen hebt die je niet leuk vindt aan jezelf. In deze week leer je over zelfliefde, time-out en het verzachten van je interne stem.  

Week 2: Het Fundament

In week 2 gaan we het fundament leggen.  Je leert o.a. wat mindfulness is én wat het niet is,  veelvoorkomende misverstanden en de diverse niveaus van mindfulness. Het is in deze week dat je leert observeren, ont-stressen en rust creëren: een reset van je mind.  Aan het einde van deze week heb je een gedegen basis voor de rest van je leven en ben je in staat om stress goed van je af te weren.


Week 4: Mindfulness in het Dagelijkse Leven

Wat mindfulness onderscheidt van bijvoorbeeld meditatie is de toepassing ervan in het dagelijkse leven. Deze week ga je mindfulness toepassen in de omgang met anderen. Je gaat leren om de ervaring van mindfulness te verbreden van jezelf naar je omgeving. Van jezelf in stilte naar beweging. Vanaf nu ben je in staat om je goed te voelen, ongeacht wat er wel of niet gebeurt in je direct omgeving. 


Week 6: Omgaan met Negatieve Emoties

In week 6 gaan we aan de slag met negatieve triggers en emoties om dat te ervaren. Als die vervelende collega iets zegt waar je normaal gesproken boos op reageert. Of wanneer je overweldigd wordt door angst als je een gesprek met een leidinggevende hebt. Of wanneer je het gevoel hebt niets waard te zijn. Kortom, allerlei triggers en emoties die ons beperken in wie we willen zijn.  


Week 8: Integratie van hoofd, hart en buik

In de laatste week gunnen we onszelf de mogelijkheid en vrijheid om te kiezen uit alles wat je hebt geleerd afgelopen weken. Welke oefeningen of opdrachten waren voor jou opmerkelijk effectief en wil je nog eens extra oefenen? Bovendien leer je in deze week een buitengewoon effectieve manier van mindfulness die je altijd en overal kunt inzetten.   

Voor wie is dit programma geschikt? 

Mindfulness wordt ingezet door allerlei verschillende mensen. Ongeacht opleidingsniveau, ervaring of leeftijd

Met mindfulness leer je jouw aandacht te richten zodat – zonder oordeel – je kunt blijven in het NU.

Iedereen die zich overmatig zorgen maakt. Voor mensen die zich onnodig zorgen maken over van alles en nog wat. Niet meer kunnen stoppen met nadenken kan leiden tot slaapproblemen, stress, angst en zelfs burn-out. Mindfulness geeft je concrete technieken en eenvoudige oefeningen om het piekeren direct te stoppen. 

Verbeteren van je communicatie. Als je soms moeite hebt om je helder uit te drukken, snel tot de kern van je boodschap te komen of de aansluiting te missen bij de ander. Mindfulness helpt je om meer helderheid te creëren en je communicatie af te stemmen op de mensen om je heen. Je gaat ervaren dat je je boodschap beter kunt formuleren, creatieve wordt in het bedenken van constructieve oplossingen en niet meer laat triggeren door de negatieve energie van anderen. 

Toelatingseisen

De vraag is nu: ben jij geschikt voor dit programma? Er gelden de nodige toelatingseisen waaraan je moet voldoen om in aanmerking te komen voor deelname. Is dat het geval, welkom bij een selecte groep mensen die ervoor heeft gekozen om jouw leven en dat van anderen op een hoger niveau te brengen. Leer in korte tijd alle in’s en out’s van het vak en wees een rolmodel voor anderen.

Leer mindfulness vanuit het gemak van je huis, je luie stoel, met een kopje koffie en thee.

In 8 weken leer je wat mindfulness is én zet je het als expert in tijdens je dagelijkse leven.

Als jij ook alles wilt leren over mindfulness dan ben met de Mindfulness Online training op de perfecte plek.

Iedere week krijg je nieuwe video-opdrachten. Hier ben je wekelijks zo’n 2,5 uur mee bezig.

Daarnaast heb je dagelijks kleine opdrachten. Hou rekening dat je hier dagelijks zo’n 15 – 30 minuten bewust mee bezig bent.

Ervaringen

Inmiddels hebben honderden deelnemers de afgelopen jaren de online mindfulness training gevolgd. Hieronder enkele ervaringen.

“De training heeft een prettige opbouw. Het maakt je bewust van je eigen emoties met talloze tools om jezelf te observeren en de lading van emoties af te halen.”

Jill Bickes, Groepsbegeleider

“Ik raad het iedereen aan! Alles is okay en de stof wordt enorm goed overgebracht.”


Rubin Alaie

Accreditaties

IA-NLP opleiding
EQA Practitioner
VVET logo
Aanmelden

Aanmelden

Mindfulness Online Training

Ben jij klaar voor een stressvrij leven? Meld je direct aan!

Veel gestelde vragen

Antwoord: Dat kan zeker! Het voordeel van de Online Mindfulness Training is dat je kunt starten wanneer je wilt, in het tempo wat je wilt.

Antwoord: Je hebt de mogelijkheid tot vragen stellen, extra uitleg en het volgen van extra webinars. Dr. Vincent van der Burg staat tijdens de hele training klaar voor je!

Antwoord: Zeker… er zijn tal van interessante technieken en oefeningen die je leert tijdens de mindfulnesstraining.

Op deze pagina leer je 4 praktische mindfulnesstechnieken: Klik hier

Bel dan gerust met onze Student Support: tel: 020-2610707 of stuur ons een email: info@unlp.nl. We helpen je graag met vragen om er zeker van te zijn dat je de juiste keuze maakt.

Ook interessant voor jou

h
Kennismaken

Maak kennis met UNLP instituut

Download de brochure, volg een webinar of ga naar een informatieavond.

Bekijk meer
h
Opleidingen

Persoonlijke ontwikkeling met onze opleidingen

Iedere opleiding heeft zijn eigen niveau. Bekijk welke bij jou past.

Bekijk meer
h
Events

Events om gelijkgestemden te ontmoeten

Kom naar Droom-Leef-Geniet en maak kennis met ons en NLP.

Bekijk meer